تماس تلفنی پیام در تلگرام

ISO 20252:2019




ISO 20252:2019
بازار، ایده و تحقیقات اجتماعی، از جمله بینش و تجزیه و تحلیل داده ها - الزامات واژگان و خدمات




این سند اصطلاحات ، تعریف‌ها و  الزامات  خدماتی را برای ارائه دهندگان خدمات که بازار، عقیده و تحلیل‌های اجتماعی از جمله بینش و تجزیه و تحلیل داده‌ها (که از این پس به عنوان ارائه دهندگان خدمات نامیده می‌شود) را ایجاد می‌کند.


فعالیت‌های تحقیقاتی غیر بازار مانند بازاریابی مستقیم، خارج از محدوده این سند هستند.



 ISO 20252: 2019


از طریق کمک به شرکت ها برای توسعه و ارتقاء محصولات و خدمات و تجزیه و تحلیل رفتار ما به عنوان مصرف کنندگان، تحقیقات بازار در بسیاری از جنبه های زندگی مدرن نقش دارد. اما آیا این امر همیشگی است ؟ جهانی و ثابت است؟ ایزو 20252 که به تازگی به روز شده، تضمین خواهد کرد که به وعده خود عمل خواهد کرد.



تحقیق بازار به کاهش ریسک کمک می‌کند. تحقیق با کیفیت ، اطلاعات و مفاهیمی را فراهم می‌کند، که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور موثر گزینه‌ها را  ارزش گذاری  کرده و تصمیمات بهتری بگیرند.


 تحلیل‌های تحقیق بازار عبارت است از راه حلی برای بسیاری از افراد حرفه‌ای که کسب‌وکار جدیدی را آغاز می‌کنند وضمن صرفه جویی در  زمان ، بینشی جدید در مورد بازار تجاری فراهم  کرده و به اصلاح استراتژی خود کمک می کنند. 


بنابراین، وقتی شرکت‌ها نتایج تحقیقات بازاری را گزارش می‌کنند که براساس اصول درست تحقیق نیستند، ارائه می‌دهند، آن‌ها ریسک را کاهش نمی‌دهند؛ در واقع،  ممکن است ناخواسته آن را افزایش دهند.


استاندارد بین‌المللی ISO 20252 :2019 ، بازار، عقیده و تحقیق اجتماعی، از جمله بینش و تجزیه و تحلیل داده‌ها - واژگان و الزامات خدمات، راهنمایی و الزامات مربوط به شیوه‌ای که در آن مطالعات تحقیق بازار برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و گزارش دهی به مشتریان از چنین پروژه‌هایی انجام می‌شود.



 این کار ثبات و شفافیت را در روش انجام تحقیقات، و اعتماد به نتایج آن‌ها و در ارائه دهندگان آن‌ها تشویق خواهد کرد.

استاندارد کیفیت تحقیقات جهانی چارچوب را برای موارد زیر ارایه می‌دهد:

اطمینان از تحویل به موقع خدمات با کیفیت

بهبود مدیریت عملیاتی و کنترل فرایندهای تحقیقاتی

کاهش خطا و دوباره ‌کاری

تقویت اعتبار کاربر و ایجاد مزیت رقابتی



دون امبروس، رئیس کمیته فنی ISO که این استاندارد را بروز رسانی کرده است ، توضیح می‌دهد: ISO 20252 یک ضرورت برای صنعت تحقیقات بازار است. کاربران جهان بر روی شرکت‌ها، دولت‌ها، موسسات تحقیقاتی، انجمن‌های مصرف‌کننده، دانشگاه‌ها، و آژانس‌های تبلیغاتی و تبلیغاتی - از داشتن سازگاری جهانی، قابلیت پی‌گیری و بهبود مستمر بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر آن، این کار به مشتریان امکان می‌دهد که به طور جهانی سازگار باشند، بازخورد مشابه و همگن داشته باشند و انتخاب‌های بهتر ارائه دهندگان خدمات را انجام دهند."



ISO 20252: 2019 


همه مراحل یک مطالعه تحقیقاتی از تماس اولیه بین مشتری و تامین‌کننده خدمات، تا ارائه نتایج به مشتری را پوشش می دهد. 


 گردآوری و ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی 
منبع : https://www.iso.org/news/ref2369.html
تاریخ انتشار : ۲۷ فوریه ۲۰۱۹





گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو


دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام