تماس تلفنی پیام در تلگرام

چگونه استانداردهای ایزو به بازده اقتصادی ک




چگونه استانداردهای ایزو به بازده اقتصادی کشورهای و شرکت ها کمک می کنند

ISO (سازمان بین المللی استاندارد سازی) توسعه دهنده و ناشر بیش از 19200 استاندارد داوطلبانه بین المللی است که منافع تجاری، دولت و جامعه را به همراه می آورد.

اما چگونه استانداردهای ایزو به بازده اقتصادی کشورهای و شرکت ها کمک می کنند؟ خط پایین چیست؟

 

مطالعاتی که توسط سازمان  ISO و کمیته بین المللی الکتروشویی (IEC) در مورد مزایای اقتصادی و اجتماعی استانداردها به دست امده را می توانید در لینک ذیل مشاهده نمایید.

 

http://www.iso.org/iso/benefits_repository.htm؟type=EBS-MS

 

برآوردهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) و وزارت تجارت ایالات متحده هر دو نشان می دهند که استانداردها و ارزیابی مربوط به انطباق (بررسی اینکه محصولات و خدمات با استانداردها اندازه گیری می شوند) تا 80 درصد از تجارت کالاها در جهان را تحت تاثیر قرار می دهند

سازمان تجارت جهانی (WTO) برای اعضای خود  استفاده از استانداردهای بین المللی منتشر شده توسط سازمان ISO را به منظور جلوگیری از موانع فنی -تجاری که می تواند ناشی از تفاوت های استانداردهای ملی یا منطقه ای باشد، الزام نموده است.

 

مطالعات اقتصاد کلان در مورد سهم استاندارد در رشد اقتصادهای ملی نشان می دهد که:

 

استاندارد سازی به طور مستقیم به رشد اقتصاد فرانسه، تا 0.81٪ و یا تقریبا 25٪ رشد تولید ناخالص داخلی کمک می کند.

دستاوردهای اقتصاد کلان عملکرد تولید هر چه بیشتر کارآیی (بهره وری کار) و تصمیم گیری بهتر (بهره وری سرمایه) در اقتصاد نیوزیلند است. استانداردها یک اهرم قدرتمند اقتصادی هستند و در طول زمان می توانند به تولید ناخالص داخلی سالیانه در نیوزلند به میزان 1.0٪ یا NZD 2.4 میلیارد دلار.منجر شوند

در کانادا، رشد تعداد استانداردها 17 درصد از نرخ رشد بهره وری کار و حدود 9 درصد رشد در تولید اقتصادی (تولید ناخالص داخلی واقعی) در طول سال های 1981 تا 2004 بود. اگر رشد اقتصادی در این دوره رشد نداشته باشد، تولید ناخالص داخلی واقعی 62 میلیارد دلار خواهد بود.

در طول 40 سال گذشته تا سال 2002، افزایش 1 درصدی تعداد استانداردهای استرالیا با افزایش بهره وری در سطح اقتصادی در سطح 0.17 درصد همراه است.

علاوه بر این، استانداردها می توانند همراه با هزینه های تحقیق و توسعه به عنوان عوامل موثر در سهام دانش مورد توجه قرار بگیرند: افزایش 1 درصدی سهام این دانش، باعث افزایش تولید در سطح اقتصادی 0.12٪ می شود.

مزایای اقتصادی استاندارد سازی، حدود 1 درصد از تولید ناخالص داخلی در آلمان را نشان می دهد، در حالی که استانداردها به رشد اقتصادی نسبت به ثبت اختراعات یا مجوز ها کمک بیشتری می کنند. بخش های صادراتی صنعت آلمان از استاندارد ها برای باز کردن بازارهای جدید و تسهیل تغییرات تکنولوژی استفاده می کنند

در انگلستان، استانداردها سهم سالانه 2.5 ملیارد دلار را به اقتصاد اختصاص دادند و 13 درصد رشد بهره وری نیروی کار به استانداردها مربوط بود. استانداردها به عنوان امکان نوآوری و تسهیل کننده تغییرات تکنولوژیکی شناخته شدند. بازده اقتصادی سرمایه گذاری در استانداردها در سطح کلان و مؤثر اقتصادی حساس به کسب و کار صحیح است.

 

اما چرا در ایران این استانداردها نتوانسته اند به رشد اقتصادی شرکت ها کمک نمایند ، سوالی است که صاحبان کسب و کار  باید به آن جواب دهند....



گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام