تماس تلفنی پیام در تلگرام

راهنمای انتخاب مرکز صدور گواهینامه ایزو



اگر شما در حال اجرای سیستم های مدیریتی ISO  هستید، قطعا برایتان انتخاب صحیح شرکت صادر کننده گواهینامه مهم می باشد.
ما در این مقاله  معیارهایی که هنگام تصمیم گیری باید اعمال شود را شرح می دهیم:

آیا تنها قیمت مهم است؟

البته قیمت یکی از اصلی ترین معیارها است و البته شما باید از دو و یا چند سازمان گواهینامه دهنده برای طرح خود قیمت را بپرسید .(شرکت های لاکچری)

با این حال، قیمت همه چیز نیست ،در اینجا گزینه های دیگری نیز باید در نظر بگیریم:

    شهرت:  اگر می خواهید از گواهی نامه خود برای اهداف بازاریابی استفاده کنید، احتمالا نمی خواهید گواهینامه خود را از جایی دریافت نمایید که هیچ امتیاز دیگری برای شما ندارد. شما باید یکCB  صدور گواهینامه با یک اعتبار جامع   و جهانی را انتخاب کنید.


اعتباربخشی : در واقع، هر کسی می تواند یک تکه کاغذ را به شما داده و  بگوید که گواهینامه  ISO دارید؛ اما این برگه  معتبر نیست به عبارت دیگر ان شرکت مجوز لازم برای صدور گواهینامه را ندارد  .
بنابراین شما باید بررسی کنید که آیا این گواهینامه دارای مرجع و کرکز  اعتباربخشی است.. به عنوان مثال، در ایتالیا  این مرکز اعتباربخشی ACCREDIA  می باشد.


تخصص: اگر شما یک بانک هستید، صرفا گرفتن گواهینامه برای شما مناسب نیست بلکه شما باید در هنگام ممیزی از افرادی متخصص درخواست بازرزسی را نمایید که تجربه و تخصص لازم را در زمینه بانکداری داشته باشند. ممکن است یک شرکت در زمینه ممیزی شرکت های تولیدی فعالیت گسترده داشته باشد اما این سبب می شود که شما در هنگام ممیزی زمان زیادی را برای توضیح دادن به او در مورد نحوه عملکرد بانک داده به عنوان نتیجه، او از شما بیشتر از شما یاد می گیرد تا برای شما ارزش افزوده ایجاد نماید.


تجربه: حتی اگر ممکن است بخواهید یک ممیز را به راحتی انتخاب کنید، در واقع به نفع شماست که یک ممیز با تجربه داشته باشید، زیرا تجربیات و دانش خاصی را به شما با ارائه پیشنهاد های بهبود ارائه میکند . بنابراین نگران نباشید که ممیز شما را به صورت دقیق ممیزی کند.



ممیزی مجموعه شما ممکن است فقط با یک استاندارد شروع شود  اما اگر شما همچنین قصد اجرای سایر استانداردها دارید، می توانید از موسسه صدور گواهینامه خود برای انجام یک ممیزی به اصطلاح یکپارچه درخواست نمایید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید از طریق ممیزی های جداگانه برای هر سیستم (و پرداخت هزینه کامل برای هر یک از آنها) پرداخت کنید و  می توانید یک ممیزی یکپارچه را برای همه این سیستم ها با هم انجام دهید( که علاوه برب صرفه جویی در وقت در هزینه ها نیز صرفه جویی میکنید)


در مورد ارزش کل فکر کنید

شما باید در مورد کل هزینه خدماتی که دریافت می کنید و قیمت فرصت های از دست رفته فکر می کنید

این مقاله گزیده ای از کتاب «تبدیل شدن به انعطاف پذیری: راهنمای تعریف شده برای پیاده سازی ISO 22301» است

(شرکت های لاکچری)
 

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام