تماس تلفنی پیام در تلگرام

ISO21401



ISO 21401 : 2018

Sustainable tourism


گردشگری یکی از بزرگترین و سریعترین بخش های رشد اقتصادی در جهان است که میلیاردها نفر از مردم هر ساله سفر می کنند و انتظار می رود که تا سال 2030 به میزان3/3 درصد افزایش یابد. مسکن گردشگری یکی از بزرگترین عوامل این صنعت  است، به این معنی که تاثیر بالقوه آن بر توسعه پایدار بسیار زیاد است.

راهنمای بین المللی جدید برای کمک و بهبود تاثیر مراکز اقامتی به تازگی منتشر شده است.


گردشگری  نه تنها روزانه افزایش می یابد بلکه صنعتی است که باعث ارتقا فهم و صلح بین کشورها و فرهنگ ها می شود و میلیون ها فرصت شغلی را فراهم می کند و از لحاظ ایده آل می تواند به طور مستقیم به بسیاری از اهداف پایدار سازمان ملل متحد کمک کند.

امکانات اقامت در مرکز هر فعالیت گردشگری  قرار دارند و بنابراین پتانسیل بالایی برای بهبود تأثیرات آنها بر محیط زیست، تبادل اجتماعی و کمک به اقتصاد محلی دارند. اما با وجود بسیاری از برنامه های گردشگری پایدار در سراسر جهان، که توسط اپراتورهای مسافرتی یا سایر سازمان هایی با منافع تجاری مطرح شده است. تا به حال هیچ استاندارد بین المللی بی طرفی که به محل اقامت اختصاص داده  شده باشد ارائه نشده است .

ISO 21401، گردشگری و خدمات مرتبط - سیستم مدیریت پایداری برای الزامات موسسات اقامتی ،الزامات محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی را برای اجرای یک سیستم مدیریت پایداری در اقامتگاه های گردشگری مشخص می کند. این قانون به مسائلی مربوط به حقوق بشر، بهداشت و ایمنی برای کارکنان و مهمانان، حفاظت از محیط زیست، مصرف آب و انرژی، تولید زباله و توسعه اقتصاد محلی می پردازد.

مانوئل اورتو، رئیس کمیته فنی ISO که این استاندارد را ایجاد کرد، گفت که طرح های زیادی در بازار وجود دارد که ارائه دهندگان محل اقامت  می توانند از آنها برای کمک به بهبود  فعالت های زیست محیطی خود استفاده کنند اما هیچ کدام جنبه های اقتصادی و اجتماعی را به خوبی ادغام نمی کنند و یا از منافع تجاری آزاد هستند.

این استاندارد توافق شده بین المللی  که وضوح در یک بازار گیج کننده را فراهم می کند ، برای تمامی مراکز اقامت کاربرد دارد و می تواند به عنوان ابزاری برای بهبود مدیریت پایدار عمل کند. این امر همچنین به تحریک بازار برای پایداری بیشتر در بخش  اقامتی و در کل صنعت گردشگری کمک خواهد کرد. "

 

 ISO 21401با تقویت مدیریت و بهبود شهرت خود، در حال ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان و بهبود روابط با تامین کنندگان، کارکنان و جامعه محلی، از مزایای امکانات مسکن بهره مند خواهد شد."



گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو
شرکت های لاکچری

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام