تماس تلفنی پیام در تلگرام

استاندارد فندک



به لطف استانداردهای ایزو فندک ها ایمن تر شده اند. 




برای کمک به کاهش خطرات شعله ، استانداردهای ایزو برای هر دو مورد فندک های معمولی جیبی و انواع فندک های ابزاری که دارای طول عمر بیشتری هستند وجود دارد. در هر دو مورد، تمرکز بر روی ایمنی کاربر است.

فندکی که  برای روشن کردن شمع یا آتشبازی استفاده می شود ، یکی از ابزارهای محبوب و مفید در همه ی زمان ها خواهد بود. 


چندین میلیون فندک در هر روز فروخته می شود پس نیاز به این استاندارد در این حوزه مشخص  است. 

عنصر مشترک در هر دو نوع فندک, یک مخزن پلاستیکی است که از گاز قابل‌اشتعال پر فشار پر شده است که اگر به درستی طراحی و ساخته نشود ، سبب ایجاد خطر می شود که این امر طبیعی می باشد. 

 ریسک حوادث مرتبط با فندک های غیر استاندارد آمار تکان دهنده ای دارد. تنها  در اروپا, فندک تقریباً باعث بروز 30000 حادثه شدید در هر سال می‌شود.  جدا از هزینه‌های انسانی, تاثیر اقتصادی این امر حدود ۱ میلیارد یورو می باشد. 

ایزو ۹۹۹۴ الزامات ایمنی اولیه برای فندک جیبی، به ویژه حداکثر ارتفاع شعله، مقاومت در برابر  افت ، مقاومت در برابر حرارت بالا ، مقاومت در برابر فشار داخلی و سوزاندن مداوم را تعیین می‌کند. این اولین بار در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و با همه استانداردهای بین‌المللی به روز شده و به طور مداوم با آخرین تکنولوژی همگام شده بود.


ایزو 22702 برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد که برای فندک های  ابزاری که معمولا به عنوان فندک های ابزارهای صنعتی ، برای روشن کردن شومینه  - اجاق گاز – منقل و غیره به کار می رود. 


طبق گفته استیو Burkhart، رهبر پروژه و اعضای گروه کاری ISO که مسئول هر دو استاندارد بین‌المللی هستند، بازبینی‌های جدید سهم قابل‌توجهی در کاهش خطرات دارند " ایزو ۹۹۹۴ اکنون شامل الزامات ارتفاع شعله و نیز حداکثر مقدار سوختی است که می‌توان آن را ذخیره کرد در حالی که ایزو ۲۲۷۰۲ الزامات تست را هم فراهم می‌کند که به روش خاصی مرتبط هستند که در آن از آن‌ها استفاده می‌شود.


منتشر شده در سایت ایزو در تاریخ 8 ژانویه 2019 توسط Barnaby Lewis

گردآوری و ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی 
https://www.iso.org/news/ref2355.html



گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو


دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام