تماس تلفنی پیام در تلگرام

ISO 26262



ISO 26262

حفظ امنیت در جاده ها



 مجموعه ای از استانداردهای ایمنی عملکرد خودرو به روز رسانی شده است.


در دنیای امروز، جایی که تکنولوژی وسایل نقلیه جاده‌ای به سرعت در حال حرکت است، مهم است که این مشخصه‌های جدید الکترونیکی ایمن باشند. 

به تازگی یک سری استانداردهای بین‌المللی برای ایمنی کاربردی سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی در وسایل نقلیه جاده‌ای به تازگی برای حفظ صنعت خودرو به روز شده‌است.


اتومبیل‌ها راهی طولانی از زمان موتورهای احتراق داخلی یک قرن پیش و یا حتی پنجره‌های دستی را طی کرده اند. به نظر می‌رسد که این روزها همه چیز از طریق لمس یک دکمه یا از طریق فرمان صدای ساده انجام می‌شود. 

لوازم الکترونیکی پشت مجموعه‌ای از قابلیت‌های خودرو قرار دارند و تکنولوژی همین کار را ادامه می‌دهد.


اما با هر تکنولوژی قدرتمند مجموعه‌ای از ریسک‌ها صورت می‌گیرد. هدف از استانداردهای سری ISO 26262 این است که این ریسک ها را با ارائه دستورالعمل ها و الزامات ایمنی عملکرد سیستم های الکتریکی و الکترونیکی در وسایل نقلیه جاده ای امروزه کاهش دهد.


ISO 26262 وسایل نقلیه ای جاده ای – ایمنی عملکرد به تازگی در دوازده جز جداگانه برای حفظ این فن‌آوری‌های نوین و در حال تحول به روز شده و مرتبط با برنامه‌های کاربردی تر است.


Susumu Akiyama، رئیس کمیته فرعی ISO که این استانداردها را تدوین کرده‌است، گفت که ایمنی کارکردی سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی در وسایل نقلیه جاده‌ای برای کیفیت کلی و ایمنی محصول و همچنین شهرت تولید کننده ضروری می باشد.

وی گفت: بنابراین، مجموعه ای از استانداردهای ISO 26262 یک ابزار مفید برای صنعت خودرو برای اطمینان از ایمنی وسیله نقلیه است و به اندازه کافی عمومی است تا بتواند انعطاف پذیری بیشتری برای نوآوری در توسعه آن داشته باشد.

تغییرات در نسخه های تازه تجدید نظر شده شامل اضافه کردن الزامات ویژه خاص و همچنین الزامات جدید برای موتور سیکلت ها است.

ویژگی‌های ایمنی کارکردی، بخش کاملی از فاز توسعه محصول خودرو، از مشخصات و طراحی برای اجرا، یکپارچه‌سازی، تایید، اعتبار سنجی، و در نهایت تولید محصول را تشکیل می‌دهند. 

ISO 26262، ایمنی کارکردی همه سیستم‌های الکترونیکی و سیستم‌های مربوط به ایمنی الکتریکی را تعریف می‌کند و چرخه عمر کل آن‌ها از جمله توسعه، تولید، عملیات، خدمات و انهدام را پوشش می‌دهد.

این سری همچنین یک رویکرد مبتنی بر ریسک مربوط به خودرو را برای تعیین کلاسهای خطر شناخته شده به عنوان سطح ایمنی ایمنی خودرو (ASIL) معرفی می کند.

ASILs با انجام یک آنالیز ریسک از خطرات بالقوه براساس سه متغیر شدت، احتمال مواجهه و کنترل توسط راننده ایجاد می‌شوند. 


منبع :      https://www.iso.org/news/ref2358.html                
   ترجمه: الهه تقی زاده بهجتی 
تاریخ انتشار:  19.12.2018 

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام