تماس تلفنی پیام در تلگرام

ISO 21041:2018



 
ISO 21041:2018  
استاندارد سازی در زمینه راهنمایی در قیمت گذاری واحد





استاندارد قیمت گذاری واحد،  اصول و راهنمایی را در طراحی، توسعه، اجرا، حفظ و بهبود یک نظام انعطاف پذیر، پاسخگو و موثر و قابل اندازه گیری برای خرده فروشان کوچک و بزرگ ارائه می دهد:


ایجاد بهترین شیوه برای اطلاع مصرف کنندگان از قیمت واحد کالاها از جمله قیمت واحد و نحوه استفاده از آنها.  

تعریف یک طرح قیمت گذاری واحد و انواع برچسب ها و تبلیغاتی که ممکن است به آن اعمال شود.

 سازمان های کمک کننده و قانون گذاران هر گونه نقص در طرح های واحد قیمت فعلی خود را شناسایی و اصلاح می کنند.


• برای شیوه ای که در آن مقدار از جمله وزن، اندازه گیری، شمارش و محل بیان شده است ارائه شده است.

• تعیین اهمیت و خوانایی قیمت واحد.

• مشخص کردن این که قیمت واحد کجا بایستی نمایش داده شود.

• مشخص کردن این که چگونه قیمت واحد بایستی بیان شود - برای مثال یک واحد اندازه گیری برای تمام اندازه یک محصول خاص یا یک   واحد در هر فروشگاه / محل.

• مشخص کردن معافیت برای برخی از فروشگاه ها – محصولات یا قیمت ها


تعیین بهترین روش برای اطلاع‌رسانی به مصرف کنندگان در واحد قیمت کالا از جمله قیمت واحد و چگونگی استفاده از آن‌ها

تعریف یک طرح قیمت‌گذاری واحد و انواع برچسب‌ها و تبلیغاتی که ممکن است اعمال شود.


شفافیت قیمت یک راه برای به دست آوردن اعتماد مصرف کننده است که باعث می شود انتخاب های خرید آسان تر شوند. یک استاندارد جدید برای قیمت گذاری محصولات به مصرف کنندگان کمک می کند تا به سرعت و به طور موثر مقایسه کنند، یک راه حل برد – برد برای همه می باشد. 


قیمت‌گذاری واحد - یا قیمت‌گذاری تطبیقی - راهی برای خرده فروشان برای نشان دادن قیمت یک کالا در رابطه با واحد استاندارد اندازه‌گیری، مانند یک کیلوگرم یا لیتر است. برای مثال، برای یک شیربسته بندی 500 میلی لیتر که در قیمت 1.95 دلار عرضه می شود، قیمت واحد 3.90 دلار در هر لیتر خواهد بود.


با این حال، این همیشه در میان خرده فروشان و یا محصولات همخوانی ندارد، و یک لایه اضافی از سردرگمی برای خریداران و اعتماد مصرف‌کنندگان ایجاد می کند. 


ISO 21041:2018 راهنمای قیمت گذاری واحد ، هدف از آن پاک‌سازی سردرگمی با تعریف سیستم‌های قیمت‌گذاری واحد و افزایش شفافیت اطلاعات قیمت‌گذاری است.


در مطالعه‌ای که اخیراً توسط دانشگاه فن‌آوری کویینزلند در استرالیا انجام شد، مصرف کنندگان توانایی بسیار بیشتری را برای پردازش اطلاعات قیمت و اعتماد بالاتر به قضاوت قیمت شان گزارش کردند که قیمت واحد به طور مداوم در فروشگاه ها ارایه می‌شود.
 علاوه بر این، این تحقیق نشان داد که معرفی قیمت واحد استاندارد با نگرش‌های مطلوب‌تر نسبت به خرده فروشان ارتباط دارد. علاوه بر این، تحقیق نشان داد که ارائه استاندارد قیمت واحد با نگرش های مطلوب تر نسبت به خرده فروشان ارتباط دارد John Furbank ، رئیس کمیته پروژه ISO که استاندارد را توسعه داد، گفت که با ساده سازی مقایسه قیمت محصولات،  این استاندارد به   طور یکسان به  نفع خرده فروشان و مصرف کنندگان است.

او گفت: خرید هرگز پیچیده تر نبوده است، بلکه انتخاب وسیع تر از طیف وسیعی از بسته بندی، از لحاظ وزنی و اندازه است.

مطالعه کویینزلند نشان می‌دهد که اطلاعات شفاف و موثر قیمت، لزوماً مصرف کنندگان را وادار به خرید ارزان‌ترین محصول نمی‌کند، بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشند  و این به طور مثبت بر خرده فروشان تاثیر می‌گذارد.


سپس ISO 21041 ابزار کلیدی برای خرده فروشان است، که آن‌ها را قادر می‌سازد تا قیمت‌گذاری شفاف و ثابت را فراهم کنند و در نهایت اعتماد و وفاداری را به عنوان نتیجه ایجاد کنند.


این استاندارد راهنمایی می کند که چگونه قیمت گذاری واحد باید در فروشگاه (در قفسه و بر روی بسته بندی)، آنلاین و در تبلیغات نمایش داده شود. همچنین اهمیت وضوح و آموزش مصرف کنندگان را برجسته می کند.




منبع :     https://www.iso.org/standard/69727.html                    گردآوری و ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی








گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام