تماس تلفنی پیام در تلگرام

ایمنی مزارع کشاورزی



بهبود ایمنی مزارع کشاورزی






اطمینان از ایمنی تراکتور و سایر تجهیزات کشاورزی به معنی اطمینان از سیستم های کنترلی است که در محل کار قرار دارند. مجموعه استانداردهای بین المللی  مورد اطمینان برای چنین سیستم هایی به روز شده ، و حتی برای مزرعه نیز مناسب تر است.


تراکتورها و ماشین های سواری بر روی ماشین های مورد استفاده در کشاورزی و جنگلداری در طول سال های پس از مک دونالد پیشرفت کرده اند و در حال حاضر شامل قطعات و سیستم های الکترونیکی خودروی مدرن شما هستند. تعدادی از اینها برای کاهش خطرات با جلوگیری از حرکات ناخواسته و شناسایی خطاها و سایر خطرات احتمالی طراحی شده اند، زیرا اطمینان از کارکرد صحیح وسایل نقلیه به اندازه خود وظایف مهم است. 


مجموعه ای از استانداردهای ISO 25119 ، تراکتور و ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری - بخش های مربوط به ایمنی سیستم های کنترل، به طور گسترده ای توسط صنعت کشاورزی و تامین کنندگان آن مورد استفاده قرار گرفته و اخیرا به روز شده است. این مجموعه اصول کلی طراحی و توسعه بخش های مربوط به ایمنی سیستم های کنترل بر روی تراکتور و ماشین های سواری خود رو در کشاورزی و جنگلداری را مشخص می کند. 


این برنامه اصول کلی طراحی و توسعه بخش‌های مربوط به ایمنی سیستم‌های کنترل بر روی تراکتور و ماشین‌آلات سواری خود - محور که در کشاورزی و جنگلداری مورد استفاده قرار می‌گیرند را مشخص می‌کند. این دستگاه حتی می‌تواند برای تجهیزات سیار مورد استفاده در شهرداری‌ها مانند ماشین‌های جاروب استفاده شود.


ایزو ۲۵۱۱۹ به طراحان و تولید کنندگان کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که قطعات مرتبط با ایمنی طبق نظر اجرا می‌شوند، و ساختار سیستم، مکانیزم‌های تشخیص خطا، قابلیت اطمینان اجزای، استرس عملیاتی، شرایط محیطی و بیشتر را پوشش می‌دهند.


Dipl.-Ing Hans Jürgen Nissen، رئیس کمیسیون کمیته فنی ISO که این سری را توسعه داده و تجدید نظر کرده، گفت که نسخه جدید شامل چندین بهبود براساس بازخورد کاربران نهایی می‌شود.



وی گفت: "اهداف اصلی این بازنگری، هماهنگ سازی استاندارد ISO 25119 با استاندارد اروپا و در نهایت جایگزینی بر اساس توافقنامه وین بود تا ارتباط آن را در منطقه تنظیم کننده اتحادیه اروپا بهبود بخشد.


علاوه بر آن، تغییرات ایجاد شدند تا پیشنهادها کاربران نهایی، مراجع صدور گواهی‌نامه و متخصصانی که در استانداردسازی شرکت داشتند را در نظر بگیرند تا آن را دوستانه تر، قابل‌فهم تر  و مفید بسازند. 



استانداردهای سری عبارتند از:


  ایزو 25119-1، قسمت ۱: تراکتور و ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری - قسمت های مربوط به ایمنی سیستم های کنترل - اصول کلی طراحی و توسعه


  ISO 25119-2، قسمت ۲: تراکتور و ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری - بخش های مربوط به ایمنی سیستم های کنترل -: مرحله مفهوم


 ISO 25119-3، قسمت ۳: تراکتور و ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری - بخش های مربوط به ایمنی سیستم های کنترل - توسعه سری، سخت افزار و نرم افزار


  ISO 25119-4، فسمت ۴: تراکتور و ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری - قسمت های مربوط به ایمنی سیستم های کنترل - فرایندهای تولید، عملیات، اصلاح و پشتیبانی





نکات ایمنی


در اینجا 15 یادآوری ایمنی وجود دارد که همه مزارع، کشاورزان و خانواده های مزرعه باید آن را مشاهده کنند. 



کشاورزان نیاز به انجام آزمایشات ایمنی و نگهداری روزانه بر روی تمام تراکتورهای مورد استفاده برای انجام کار مزرعه دارند.
تراکتورهای مزرعه یک صندلی دارند. این بدان معنی است که یک اپراتور و هیچ سوار اضافی بر روی صندلی ها، ضربه و یا سطل لودر جلویی نباید بنشیند.



تمام تراکتورهای مزرعه و هر وسیله نقلیه متصل به و یا مزرعه باید نماد مورب آهسته و نارنجی مثلثی (SMV) را نشان دهد.

تمام اپراتورهای تراکتورهای جدیدتر که مجهز به ROPS 2 و یا نقطه 4 هستند (Rollover Protective Structure) نیز باید کمربند ایمنی ارائه شده را برای محافظت در یک تلنگر عقب یا جلو محافظت کنند.

احتیاط کنید در مورد تمام حیواناتی که زاده شده اند.

هنگام انهدام و قرار دادن سیلاژ ذرت در یک سیلو صاف، از گاز سیلو گاز کشنده آگاه باشید.

هنگام کار در اطراف یا در یک سطل آشغال یا ذخیره سازی، از یک نتیجه بالقوه مرگبار مطلع شوید.

هرگز به تجهیزات بالابرنده هیدرولیکی مانند لودرهای جلو، تریلرهای تخلیه و غیره اعتماد نکنید

هنگام جمع آوری هر محصول در مزرعه، از تپه های تپه ای آگاه باشید.

هرگز از یک شفت در حال اجرا PTO استفاده نکنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام سپرهای PTO و دیگر سپرهای ایمنی در تعمیرات خوب و به درستی بر روی تمام تجهیزات مزرعه نصب شده اند.

هنگامی که کار باید در یک مزرعه انجام شود، مطمئن شوید که PTO خاموش شده است و تمام حرکات دستگاه متوقف شده است.

همیشه قبل از تلاش دوباره سوخت یک تراکتور یک موتور داغ برای خنک نگه دارید.

هرگز تراکتور را در یک گاراژ بسته یا سایشی نگذارید. تهدید مونوکسید کربن (CO) می تواند باعث مرگ و میر انسان و یا حیوانات شود. هوای خوبی داشته باشید

مطمئن شوید که تجهیزات / ادوات کشاورزی را با یک تراکتور سازگار با آن تجهیزات / پیاده سازی سازگار کنید.



منبع : بخش اخبارسایت ایزو   https://www.iso.org/news/ref2343.html                             
گردآوری و ترجمه: الهه تقی زاده بهجتی 






گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

 لاکچری

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام