تماس تلفنی پیام در تلگرام

ISO 29993:2017




ISO 29993:2017 

آموزش خارج از آموزش رسمی - الزامات خدمات 





الزاماتی را برای خدمات یادگیری خارج از آموزش های رسمی شامل همه ی انواع آموزش های بلند مدت ( به عنوان مثال آموزش های حرفه ای – آموزش های درون سازمانی یا آموزش های برون سپاری شده و آموزش در خانه )را  معین می کند. 


این شامل خدمات یادگیری ارایه شده توسط ارائه دهندگان خدمات یادگیری یا LSP ها که به خودآموزان خدمات می دهند و نیز همچنین حامیان مالی که خدمات به دانش آموزان ارائه می دهند نیز می باشد. 


ویژگی های کلیدی  این نوع خدمات عبارتند از :  اهداف یادگیری تعریف شده اند و خدمات نیز  ارزیابی می شوند  و شامل تعامل با یادگیرندگان می باشد. یادگیری می تواند رودررو یا به وسیله تکنولوژی ( مثلا آموزش های مجازی ) یا ترکیبی از هر دو باشد. 


در مواردی که ارائه دهنده خدمات یادگیری بخشی از یک سازمان  باشند که محصولات (به عنوان مثال کالاها و خدمات) را علاوه بر خدمات یادگیری ارائه می دهد، استاندارد ISO 29993: 2017  فقط برای خدمات یادگیری اعمال می شود.


 ISO 29993: 2017 در مدارس، کالج ها و دانشگاه هایی که خدمات آموزشی را به عنوان بخشی از نظام آموزش رسمی ارائه می دهند، هدف نیست، اما می تواند برای آنها به عنوان ابزاری برای بازتاب و خود ارزیابی مفید باشد.


هدف از این سند ارائه چارچوب کلی مرجع برای خدمات آموزشی باکیفیت خارج از آموزش رسمی با تعیین عناصر و تحویل مختلف آن است.


ساختار این سند نشان‌دهنده یک توالی خاص از تجارب یادگیرندگان و حامیان در یک سرویس آموزش اولیه شامل تبلیغات, اطلاعات ارایه‌شده قبل از فراگیری خدمات, نیاز به تحلیل, طراحی, سنجش و ارزیابی است.


با این حال, روشی که در آن خدمات یادگیری برنامه‌ریزی و تحویل داده می‌شود می‌تواند بسته به زمینه متغیر باشد. ارائه دهنده خدمات یادگیری می‌تواند یک سیستم مدیریت طراحی کند که برای تضمین تحویل خدمات و مطابقت با این سند طراحی شده ‌باشد. 



منبع : سایت ایزو                                    گردآوری و ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی 






گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام