تماس تلفنی پیام در تلگرام

گواهینامه ISO برای مدارس





امروزه بسیاری از مدارس ابتدایی و متوسطه نمیدانند که ISO چیست و چگونه گواهینامه ایزو را  دریافت می کنند. 



در این مرحله، می خواهیم به شما توضیح دهیم که مزایای صدور گواهینامه ISO چیست.



1. تاییدیه ی بین المللی نسبت به مدرسه های دیگر 


2.سیستم داخلی  قدرتمند  


3. سطح مهارت مدیریت بین المللی


4. برتری نسبت به مدارس دیگر به علت به رسمیت شناخته شدن بین المللی  





حالا می خواهم به شما توضیح دهم که چگونه گواهینامه ISO برای مدارس را دریافت کنید.



گام اول  (مستند سازی): راهنمای کیفیت مدرسه را در راستای الزامات استاندارد ISO 9001 توسعه دهید.

 خط مشی  و اهداف کیفیت مدرسه را ایجاد کنید. نقش و مسئولیت هر شخص در مؤسسه را تعیین کنید.

 سازمان بایستی آموزش را به همه ی افراد در مدرسه در مورد الزامات ایزو 9001،  خط مشی و اهداف  کیفیت ، فرآیندها، روش، معیار تدریس ، چارت سازمانی مدرسه ، طرح مدرسه و طرح های مختلف را آموزش دهد.


در این راستا می توانید از مشاوره رایگان شرکت ما بهره مند گردید.




سپس بایستی ممیزی داخلی و جلسه بازنگری مدیریت در مورد سیستم مدیریت کیفیت پیاده سازی شده را انجام دهد . 



گام دوم (شناسایی فرآیند مدرسه):

 فرایند مدرسه عموما خدمات مدیریتی، فرآیند متقاضیان، اختصاص فضاهای کلاس های آموزشی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، کتابخانه ها و دیگر فضاهای مشابه است. 


تخصیص بارهای آموزشی، ارزیابی عملکرد دانش آموزان، طراحی و توسعه نتایج اعتبار برنامه درسی ، توسعه کاتالوگ دوره، توسعه مواد آموزشی، استخدام کارکنان اداری و آموزگاران ، روند بازاریابی و استخدام، ارائه خدمات امنیتی، ایمنی و حفاظت مدنی، انتخاب و ثبت نام فراگیران.




در اینجا فرم و  شکل برای نظارت هر بخش را  توضیح خواهیم داد  . 

برای مثال

فرآیند اداری:

۱– سوابق دانش آموز 

۲- سوابق استخدام آموزگار 

ممیز موارد زیر را بررسی خواهد کرد. 


دستیابی به هدف کیفیت، مدیریت ثبت نام و ارزیابی، خود ارزیابی سالانه، قوانین و مقررات مربوطه، مشاهده ی کلاس های درس، طرح ارتباطی برای بررسی و پیگیری، شکایات، کنترل طراحی و تغییرات در برنامه درسی، تقویم دوره، جدول زمانی و پیش نیازها یادداشت های دوره ای و مقالات بررسی، گزارش طراحی دوره، گزارش توسعه دوره، امتحانات، آزمون ها و یا کارنامه های دانش آموزان ، فهرست اسامی  مربیان، خدمات آموزشی  نامنطبق ، برنامه های تحصیلی و برنامه درسی.





گام سوم : فرآیند صدور گواهی نامه :



به طور کلی، سازمان صدور گواهینامه برای دریافت اطلاعات اولیه فرم درخواست  application form  را که شامل تعداد کارکنان – فعالیت کاری – موقعیت – آدرس – جزییات تماس و ایمیل می باشد را به مشتری( مدرسه ) ارسال می کند.


 پس از این اطلاعات ، آن ها تعداد MD که مورد ممیزی قرار خواهد گرفت را محاسبه می کنند و تاییدیه را برای شما می فرستند و پس از تصویب تاییدیه طرف شما ، آن ها در مورد تاریخ و زمان ممیزی مرحله اول  STAGE 1  با شما مکاتبه خواهند کرد. 


 می خواهیم به شما توضیح دهیم که جلسه  ممیزی مرحله اول آمادگی برای مرحله دوم  ممیزی ، می باشد.  در مرحله اول ممیز مستندات را که شامل نظامنامه ، روش های اجرایی ، ممیزی داخلی، MRM و  چارت سازمانی و پیاده سازی فرآیند همانطور که در بالا بحث شده است را ممیزی می کند. 


گام چهارم:  ببرسی فنی :  بعد از  اتمام ممیزی -  ممیز گزارش ممیزی  را تهیه ارسال کرده و برای صدور گواهی‌نامه درخواست داده شوند. بعد از نهایی  شدن و تایید از طرف سازمان صدور گواهی دهنده  گواهی‌نامه را ظرف مدت ۱۰ روز کاری به دست خواهید آورد.



گام پنجم : هزینه صدور گواهی نامه 


هزینه صدور گواهینامه ایزو ثابت نیست، بلکه ازسازمانی به سازمان تغییر می کند و در عمل به طور کلی، هزینه صدور گواهینامه به تعداد کارکنان (تمام وقت /  نیمه وقت / قراردادی)، تعداد شعبه های مدرسه مدرسه تحت گواهینامه، تعداد شیفت کاری تحت پوشش بستگی دارد.


مرحله ششم : انتخاب سازمان گواهی دهنده 


تعداد زیادی سازمان های صدور گواهی دهنده وجود دارند که توصیه می شود از سازمان هایی که مجوز رسمی دارند و تحت صلاحیت سازمان IAF  جهانی هستند گواهی نامه را اخذ کنید. و پارامتر دوم برای انتخاب سازمان صدور گواهی دهنده قیمت صدور گواهی و در دسترس بودن سازمان گواهی دهنده در شهر شما و منطقه شما می باشد. 


منبع :   www.osscertification.com                          ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی 






گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو



دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام