تماس تلفنی پیام در تلگرام

۷ راهی که گواهی نامه ایزو به کسب و کار شما کمک می کند.



۷ راهی که گواهی نامه ایزو به کسب و کار شما کمک می کند.




ممکن است ندانید که آیا ارزش و زحمت گرفتن ایزو و سایر گواهی نامه ها برای کسب‌وکار شما ارزش دارد یا خیر. باید بدانید که با توجه به تعداد زیادی از مطالعات، پاسخ مثبت است!


طبق نظرسنجی  سازمان ملل در سال ۲۰۰۹ انجام شد ، ۹۸ درصد از شرکت‌هایی که  گواهی‌نامه ایزو را دریافت کرده بودند  آن را یک سرمایه‌گذاری خوب یا بسیار خوب دانستند. 


در سال ۲۰۱۲ بر روی ۸۲ مورد ایزو بررسی و مطالعه صورت گرفت و نتایج این مطالعه نشان داد که گواهی‌نامه های ایزو مزایای آشکاری در رابطه با عملیات، رضایت مشتری و تعامل کارکنان دارند. 


Isabelle Ledoux ، مشاور BDC ، که به کارآفرینان توصیه می‌کند که ایزو و استانداردهای دیگر را دریافت کنند، می‌گوید: ایزو مانند ایجاد یک پایه محکم برای خانه شما   می باشد. شما می‌توانید یک کسب‌وکار قوی در آن ایجاد کنید.



او منافع دریافت گواهی نامه های ایزو را به صورت زیر تعریف کرده است. 


۱) ترویج بهترین شیوه ها 

 ایزو و استانداردهای دیگر به شما امکان دسترسی به بهترین شیوه‌های شناخته‌شده بین‌المللی را می‌دهند. استانداردهای ایزو و سایر استانداردها برای همه چی از جمله مدیریت کیفیت عملکرد زیست محیطی، امنیت اطلاعات، ایمنی مواد غذایی، مدیریت ریسک و ایمنی و بهداشت وجود دارند.


۲) کمک کننده برای سازنده تر بودن 

پیوستن به استانداردها به وضوح فرآیندهای کسب و کار شما را تعریف، مستند سازی و نظارت می کند. شما همچنین باید اهداف شرکت خود را مشخص و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. این کار برای  تبدیل یک کسب و کار  ضعیف به کسب و کار سازنده و پربار ضروری است.


۳)  حفظ خشنودی مشتریان 

 استانداردها با بهبود مدیریت شکایت، کنترل کیفیت و نظارت بر رضایت مشتری، مشتریان راضی می کنند. تحقیقات نشان می دهد یکی از مزایای صدور گواهینامه، کاهش شکایات مشتریان می باشد .


۴) بهبود درآمد

    براساس تحلیل سال ۲۰۱۵ از ۹۲ مطالعه، از هر سه شرکت در پنج شرکتی که گواهی نامه ایزو را  دریافت کرده بودند ، درآمد خود را  افزایش داده‌اند. افزایش درآمد آن ها  به طور قابل‌توجهی بالاتر از شرکت‌های  فاقد گواهی نامه های ایزو بود. 


Ledoux می‌گوید: بهترین نتایج عملکرد در شرکت‌هایی که تلاش مستمر برای بهبود عملیات را انجام می دهند   رخ می‌دهد نه برای شرکت هایی که فقط قبل از ممیزی مجدد تلاش می کنند . وی افزود :این یک سرمایه‌گذاری خوب است، اما نیازمند تلاش شما می باشد.


۵) راه هایی را برای ورود به بازارهای جدید فراهم می‌کند


برای مثال، ممکن است شما واجد شرایط قرارداد دولتی باشید که مستلزم  پایبندی و پیروی  از استانداردهای خاصی هستند . یا شاید، شما قادر خواهید بود به زنجیره تامین یک شرکت بزرگ‌تر یا یک پروژه بزرگ ملحق شوید.

 بسیاری از استانداردها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند و می‌توانند اعتبار شما را به مشتریان در بازارهای بین‌المللی افزایش دهند.


۶) تقویت کننده تعهد تیم 


پیروی از استانداردهای ISO می تواند به شما در ایجاد نیروی کار متعهد و کارآمد کمک کند. براساس تحقیقات سال ۲۰۱۲ ، شرکت هایی که گواهی نامه ایزو دریافت کرده اند رضایت شغلی، گردش مالی، غیبت، انگیزه کارکنان و ارتباط مدیران و کارکنان را بهتر گزارش می دهند.

 Ledoux می‌گوید: روند صدور گواهی‌نامه مدیران و کارمندان را برای کار به سمت اهداف مشترک، با استفاده از فرآیندهای سازگار، به هم پیوند می‌دهد. مدیران و کارکنان تعهد بیشتری نسبت  به بهبود کسب و کار پیدا می کنند.


۷) برای همه کسب و کارها با هر اندازه ای  کاربرد دارد و می تواند  اعمال شود


صدور گواهینامه برای هر اندازه کسب و کار حتی کسانی که فقط چند کارمند دارند مفید است. 

کسب و کارهای کوچکتر گاهی اوقات به دنبال الزامات زنجیره تامین و یا  هنگامی که می خواهند بهترین  اقدامات را در عملیات خود اتخاذ کنند، این گواهی نامه ها را درخواست و پیگیری می کنند.



منبع:       www.bdc.ca/en                                   ترجمه: الهه تقی زاده بهجتی 







گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام