تماس تلفنی پیام در تلگرام

آیا شرکت های ساختمانی می توانند از ISO 9001 بهره مند شوند؟



آیا شرکت های ساختمانی می توانند  از ISO 9001 بهره مند شوند؟



در سال 2014، دولت ایالات متحده محاسبه کرد که 10 درصد از کل بازار مالی خود را به ساخت و ساز و صنعت اختصاص داده است. با توجه به ارزش این بخش به اقتصاد ، طرح های اعتباربخشی متعددی برای شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند، وجود دارد، اما این می تواند به شدت از منطقه به منطقه و کشور به کشور متفاوت باشد.



 با توجه به اینکه در میان ملاحظات ایمنی و زیست محیطی، کیفیت و هزینه برای سازنده و مشتری بسیار مهم است، زمان آن است که ایزو 9001 برای شرکت های فعال در بخش ساخت و ساز استاندارد شود.



دلایل استفاده  از ایزو 9001 در صنعت ساخت و ساز:


استاندارد سازی خدمات و کیفیت محصول: استفاده از استاندارد می تواند اطمینان حاصل کند که کیفیت ساخت، روش شناسی و پیروی از قوانین سازگار است، بنابراین اطمینان از کیفیت ثابت محصول.


کاهش هزینه ها برای سازنده: بهبود مدیریت زنجیره تامین و فرایندهای خرید از طریق روش های تایید شده توسط ایزو 9001 می تواند هزینه ها را کاهش دهد و حاشیه سود را افزایش دهد.


اطمینان از بهبود مداوم: استفاده از استاندارد باید اطمینان حاصل شود که کسب و کار شما و فرآیندهای مرتبط آن سال به سال بهبود می یابند، افزایش سود و رشد کسب و کار بر این اساس.





بدیهی است، یک شرکت در بخش ساخت و ساز باید تمام مقررات استاندارد ISO 9001 را برای تأیید اعتبار به ارمغان بیاورد، اما آیا بخش خاصی از استاندارد وجود دارد که به طور خاص به عملکرد ساخت و ساز کمک می کند ؟


 بیایید این موضوع  را بررسی کنیم:


برنامه ریزی: عنصر برنامه ریزی ایزو 9001 برنامه ریزی استراتژیک بیشتری را در مورد پروژه های ساختمانی پیچیده تشویق می کند. تمرکز بیشتر بر روی چگونگی ریسک و فرصت هایی که می تواند برای رسیدن به اهداف مشخص شده مطرح شود، می تواند کارآیی بسیار زیادی را در بسیاری از پروژه های ساختمانی به وجود آورد - با توجه به هزینه های قراردادی ها، تجهیزات و مواد ....


مدیریت زنجیره تامین: "کنترل خدمات خارجی" در استاندارد 9001 ذکر شده است و این عنصر مهم را می توان برای مدیریت اجرایی مدیریت استفاده کرد و همچنین اطمینان حاصل کرد که زنجیره تامین شما همزمان با نیازهای شما و اهداف کیفیت شما منطبق است.

 با تمرکز بر این جنبه، توسعه فرآیندها و معیارها برای انتخاب و مدیریت زنجیره تامین شما می تواند مزایای مالی، کیفیت و زمان زیادی را برای شرکت ساختمانی خود فراهم کند.


ارزیابی عملکرد: این بند یک شرکت ساختمانی را قادر می سازد تا عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کند تا بتواند به طور مداوم با بهبود برنامه ریزی و بهبود فرآیندها و عملکرد به طور مداوم بهبود یابد. 


رویکرد فرایندی: توانایی کشیدن تمامی عوامل یک پروژه ساختمانی پیچیده با هم در این بخش بسیار ارزشمند خواهد بود، از لحاظ مدیریت زمان بندی های تهاجمی و بودجه های مالی. 

بسیاری از پروژه های ساختمانی عمومی بر اهداف بودجه و زمان اجرا می شوند و این عنصر حیاتی استاندارد ISO 9001 می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند


رهبری: یکی از تغییرات کلیدی در نسخه 2015 استاندارد، رهبری است. رهبری پیشرفته ارائه راهنمایی روشن در مورد اهداف و اهداف مشترک با کانال های ارتباطی عالی می تواند در ایجاد پروژه "ساختن اولویت" درست در یک پروژه ساختمانی کمک کند و از اهداف مالی و زمانی هم برآید. 


مشتریان جدید را بیازمایید: از ایزو 9001 به عنوان نقطه فروش استفاده کنید. اگر همه در بخش ساخت و ساز هنوز اصول ایزو 9001 را تصویب نکرده اند، از این به عنوان یکی از نقاط فروش منحصر به فرد خود با توضیح کامل از مزایای آن استفاده کنید. 





گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

 ایزو چیست ؟

چرا ایزو بگیریم ؟  

مشاوره گواهینامه ایزو 9001 

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام