تماس تلفنی پیام در تلگرام

ایزو 14955



ISO 14955
ابزار آلات سبزتر( سازگار با محیط زیست)




استانداردهای جدید ISO برای ابزارهای سازگارتر با محیط زیست

هنگامی که موضوع بهره وری انرژی ظاهر می شود، ابزارهای انرژی کارآمد به سرعت به ذهن نمی آیند. با این حال، ابزارهای ماشین شامل موتور و اجزای کمکی می باشد که در طول کار کردن با ماشین آلات نیاز به انرژی دارند.

 خوشبختانه، یک سری جدید از استانداردهای ISO می تواند به اندازه گیری انرژی عرضه شده و بهبود طراحی و عملکرد دستگاه کمک کند.


ماشین آلات صنعتی پیچیده قدرتمند برای تولید قطعات آماده برای استفاده یا نیمه تمام محصولات استفاده می شود. ابزارهای مختلفی برای برش و تشکیل فلز، چوب و پلاستیک و تمام لوازم جانبی آن، ابزارهای ماشین کاری از شرکت های مختلف در صنایع مختلف مانند صنعت خودرو، ماشین آلات عمومی، مهندسی دقیق، بخش پزشکی، حمل و نقل، هوافضا استفاده می شود. 


ماشین آلات به وضوح از اشکال مختلف انرژی مانند انرژی الکتریکی، هوای فشرده، انرژی هیدرولیک، انرژی پنهان در سیستم خنک کننده و روانکاری، و غیره استفاده می کنند. بنابراین، تقاضای انرژی یک ابزار ماشین به عنوان اطلاعات کلیدی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود.

 عملکرد یک ماشین چند منظوره با توجه به ارزش اقتصادی ، مشخصات فنی آن و نیازهای عملیاتی آن است که تحت تأثیر کاربرد خاص قرار دارند. از این رو، اثرات زیست محیطی یک چالش رایج برای همه این محصولات است و به دلیل کمبود منابع طبیعی، معیارهای عملکرد زیست محیطی برای ابزارهای ماشین کاری باید تعریف شود و استفاده از این معیارها مشخص شود.


ایزو به تازگی دو بخش اول استاندارد جدیدی برای ارزیابی محیط زیست ابزارهای ماشین را منتشر کرده است که پیشنهاد می کند ابزارهای ماشین را با توجه به قطعات تحویل شده تجزیه و تحلیل کند تا مشترکات در انواع مختلفی از انواع ماشین آلات موجود را برجسته کند.


ایزو 14955-1، ماشین آلات - ارزیابی محیطی ماشین آلات - قسمت 1: 

روش طراحی برای ماشین آلات: در مورد بهره وری انرژی ماشین آلات در طول عمر کار خود اشاره می کند. این توابع اصلی و اجزای ماشین که تقاضای انرژی در طی مرحاحل استفاده را شناسایی می کنند. سپس این اجزاء در مقایسه با اجزای قبلی یا پیشرفته در حال حاضر، پیشرفت می کنند.


ایزو 14955-2، ماشین آلات - ارزیابی محیط زیست از ابزارهای ماشین - قسمت 2: 

روش اندازه گیری انرژی عرضه شده به ماشین آلات و اجزای دستگاه ماشین آلات
 با توجه به ISO 14955-1 با ارائه روش های عملی برای اندازه گیری انرژی تامین شده به ماشین آلات.


رالف رینز، مدیر اجرایی ISO / TC 39 / WG 12 که استانداردها را تدوین نموده است ، توضیح می دهد: " به نظر من، این تنها استانداردی است در مورد این موضوع برای ابزارهای ماشین طراحی شده است.

 این موضوع را به گونه ای پوشش می دهد که می توان آن را در هر ماشین ابزار اعمال کرد، به رغم این واقعیت که گروه محصول ماشین آلات بسیار متفاوت است.

به عنوان مثال فن آوری های مختلف (مانند میل، چرخاندن، سنگ زنی، پردازش لیزر، تشکیل)، پردازش مواد (فلز، چوب، پلاستیک)، اندازه (برای تولید قطعات اندازه دندان و یا پردازش چرخ دنده برای آسیاب بادی 10 متر قطر) . این استاندارد بر روی انرژی تمرکز می کند تا یک عملکرد زیست محیطی بالاتری را بدون از بین بردن امکانات فنی فراهم سازد. "


طبق گزارش سال 2016 توسط انجمن سازندگان ماشین آلات آلمان، تولید جهانی ماشین آلات، 67.7 میلیارد یورو است.

 افزایش تقاضا برای سیستم های ماشین آلات و تولید برای صرفه جویی در انرژی، یک چالش نسبتا جدید برای طراحان ماشین است. 

در حال حاضر، با استفاده از سری جدید ISO 14955، بهره وری انرژی به احتمال زیاد تبدیل به یک ویژگی کیفی به طور فزاینده مهم دستگاه های مدرن می شود.






مراحل اخذ گواهینامه ایزو


دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام