تماس تلفنی پیام در تلگرام

مزایای ایزو 9001 و 14001



برآورد مزایای استانداردهای سیستم های مدیریت ایزو 9001 و ISO 14001 جدید

ایزو 9001 و ایزو 14001 استانداردهای مورد استفاده در جهان برای مدیریت کیفیت و مدیریت زیست محیطی هستند.
با اتمام مهلت نسخه های جدید که در سال 2018 اجرا می شود، مزایا این استانداردها چیست و چگونه می توانید با راحتی آن را انتقال دهید؟


در سراسر جهان بیش از 1.1 میلیون گواهینامه ISO 9001 برای مدیریت کیفیت صادر شده است و حدود 350.000 گواهی ISO 14001 برای مدیریت محیط زیست است. 
این استانداردها تا حد زیادی، محبوب ترین سیستم های مدیریت مورد استفاده در جهان است.
 ایزو 9001 در حال حاضر 67٪ و ISO 14001 21٪ از تمام گواهینامه های سیستم مدیریت ایزو صادر شده در سطح جهانی است.


هر دو استاندارد در سپتامبر 2015 تجدید نظر شده است. این نسخه های به روز شده از استانداردها با کسب و کار بیشتر هماهنگ شده و  منعکس کننده نیازهای داخلی و خارجی شرکت ها و سازمان ها می باشد.

 مهلت اجرای استانداردهای جدید 14 سپتامبر 2018( 23 شهریور 1397)  است.


مزایای ایزو ISO چیست؟

با به روزرسانی ایزو 9001 و ایزو 14001، شرکت ها چندین مزیت را برای تکرار 2015 می بینند. این موارد شامل:

 تاکید بیشتر بر مداخلات مدیریتی ارشد و هماهنگی بین سیستم های مدیریتی و جهت گیری استراتژیک سازمان. این باید بخشی جدایی ناپذیر از فرایندهای کسب و کار باشد

 اتخاذ تفکر مبتنی بر ریسک، دادن فرصت هایی برای تمایز بین فرآیندهای مختلف بر اساس سطح اهمیت آنها و تأثیر بر ارائه محصولات / خدمات سازگار. این به تمرکز بر اولویت های کلیدی امکان می دهد

 گسترش مفهوم مشتریان شامل (علاوه بر مشتریان قراردادی) کاربران نهایی، مصرف کنندگان، سازمان های نظارتی و غیره این امر می تواند تعریف و انتظارات طرف های ذینفع را مورد توجه قرار دهد

 اتخاذ ساختار سطح بالا (ضمیمه SL)، تسهیل هماهنگی و ادغام استانداردهای سیستم مدیریت مختلف

 کاهش الزامات اسناد و مدارک، امکان سازمان دهی برای تصمیم گیری درمورد اینکه چه چیزی مهمترین کاربرد آن و نحوه مدیریت و کنترل آن در عصر زمانی است که اتوماسیون و سیستم های هوشمند در مدیریت نقش مهمی ایفا می کنند.


طبق بررسی ایزو 2016 که در سپتامبر 2017 منتشر شد، هر دو ISO 9001 و ISO 14001 شاهد رشد قوی تک رقمی - به ترتیب 7٪ و 8٪ بوده است.

پیشگامان اولیه نسخه های 2015 به ما بازخورد مثبت داده اند، شناسایی پیشرفت های عملی که از تجربه حاصل شده است.

برای یک کسب و کار معرفی روش های جدید کار، مانند گزارش های پس از پروژه بسیار حیاتی می باشد. این استانداردها  به اشتراک گذاری دانش در سراسر شرکت را بهبود بخشیده اند ، و برآورده کردن الزام استاندارد جدید برای ایجاد "تغییر برای بهبود" فرهنگ در سراسر جهان ارا به ارمغان اورده اند.

 تصویب استاندارد در سال 2015 نیز منجر به ایجاد یک رکورد «ریسک های اقتصادی و فرصت ها» شده است که جزئیات مربوط به مسائل مربوط به کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد. این کمک می کند تا اولویت بندی آنچه که بر کسب و کار بیشتر تاثیر می گذارد، تشویق تشخیص و بحث در مورد تاثیرات داخلی و خارجی و کمک به ایجاد ساختار سازمانی کارآمد تر.


شرکت های دیگری که در بخش جواهرات کار می کنند، به دنبال گواهینامه ایزو 9001 و ایزو 14001 بوده اند، زیرا متوجه شده است که به پایداری کمک می کند و به آنها مزیت رقابتی می دهد. 

نسخه های جدید استانداردها هم به فعالیت های داخلی تمرکز کرده اند و هم بر روی ارزش های اصلی کسب و کار کمک کرده اند. 

آنها از تجزیه و تحلیل SWOT (قدرت، ضعف، فرصت و تهدید) برای ارزیابی شرکت در رابطه با فرهنگ، پیروی از قوانین شرکت، فن آوری و شرایط اقتصادی استفاده کرده اند.


همچنین یک شرکت در فیلیپین به ما گفته است که تصویب ایزو 9001: 2015 به کاهش زیان ناشی از عدم رضایت مشتری کمک کرده است، نسبت به زمانی که سرویس آنها با مشخصات مشتری یا استانداردهای بین المللی مطابقت نداشت.
 افزایش میزان رضایت مشتری و افزایش اعتماد به جریان های نقدی بهتر و بدهی صفر درصد منجر شده است. آنها همچنین ارتباطات بهبود یافته و مشارکت کارکنان را با اشاره به استاندارد جدید به عنوان علت این فرهنگ کار بهبود داده اند.



دستیابی به یک پیروزی ؟
کلید انتقال ساده، شناسایی تفاوت های بین استانداردهای فعلی ISO و نسخه های 2015 خواهد بود. تجزیه و تحلیل ناگهانی توسط یک متخصص صدور گواهینامه، مانند Q.C.B، کمک خواهد کرد که شناسایی مناطق مورد نیاز را بهبود بخشد، کمک به شرکت ها برای یک طرح واقع بینانه برای پیاده سازی.







دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام