تماس تلفنی پیام در تلگرام

سیستم مدیریت کیفیت 9001


 ISO 9001  سیستم مدیریت کیفیت


 
در نوامبر 2008 سازمان جهانی استاندارد اقدام به معرفی مجموعه بازنگری شده استانداردهای مدیریت كیفیت بر مبنای مدل فرآیندی نمود. در این مدل جدید تاكید بر رضایت مشتری و بهبود مستمر است. این استاندارد مجموعه ای از مقررات است كه در سطح بین المللی معتبر شناخته می شود و شركت ها از آن به منظور بهبود كیفیت محصول یا خدمات خود در درون سازمان استفاده می كنند.

در سال 2015 نیز این استاندارد تغییر ویرایش یافت و مدیریت ریسک و مدیریت دانش، نگرش استراتژیک و مواردی دیگر نیز به این استاندارد اضافه شد.


اهداف و مزایای استاندارد مدیریت کیفیت(ISO 9001):
 این سیستم با تمرکز بر فرآیندهای کلیدی موجب شناسایی نقاط ضعف سازمان شده و با تکنیک های موجود قادر به ریشه یابی آنها خواهد بود.

 سیستم خود ارتقا بوده و به مرور زمان اثر بخشی خود را نشان داده و روند بهبود در فرآیندهای کاری سازمان را نمایان خواهد نمود.

 سازمان های دارای این سیستم مدیریتی خود ارزیاب بوده و در بازه های زمانی معینی پرسنل، سازمان خود را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می نماید و براساس روش های علمی موجود قادر به حل آن ها خواهد بود.

 مشتری مداری این سیستم از یکی از بزرگترین مزایای آن می باشد که قادر خواهد بود تا هر نوع سلیقه ای را در مشتریان شناسایی و با تمرکز بر آنها رضایت مشتریان را تاحد وسیعی پوشش می دهد.


استاندارد ايزو 9000-1 در واقع مديران يك سازمان را چه توليدي باشد يا خدماتي در انتخاب و كاربرد استانداردهاي مديريت كيفيت و تضمين كيفيت راهنمايي مي‌كند، از آن جمله كه مناسب‌ترين الگوي تضمين كيفيت براي آنان كدام است و استانداردهاي ايزو 9004-1 و 9004-2 مديران سازمان را ياري مي‌دهد كه چگونه سيستم مدیریت كيفيت را در سازمان خود برقرار نمايند.

 

سیستم های مدیریت کیفیت به منظور حفظ سطح کیفیت و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرایند ها در سازمان پیاده سازی می شود. این استاندارد با هر نوع فعالیتی که سازمان انجام می دهد (تولیدی و خدماتی و ...) سازگار شده و سازمان می تواند این تطابق را ایجاد نماید.


ISO 9004 (راهنمایی در مورد بهبود مداوم در عملکرد و کارایی سازمان)

این استاندارد خطوط راهنما را با اهداف گسترده تری برای یک سیستم مدیریت کیفیت نسبت به آنچه ISO 9001  بیان می دارد ارائه می دهد به ویژه درباره بهبود مستمر عملکرد کلی و کارایی سازمان و نیز اثربخشی آن.








دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام